Hoppkurs med Barichello

Under julafton fick jag pengar, ett mobilskal på mig och Nemo, ett pussel, en tvål, kläder, ridkurs + lite mer. Hur som så är kursen idag och imorgon. Fick min älskade Barichello :)

Idag var som sagt första dagen på kursen. Barichello var lite lagom pigg på framridningen men han va spändare än vanligt. Spänd för att han hade mycket energi, inte spänd för att han var rädd eller något annat liknande. Under framridningen travade vi över bommar utan problem, han tittade inte ens på dem.

Vi började med att hoppa en båge tre gånger i var om jag inte misstar mig. Skulle hoppa båda hindrena i trav men Barichello fuskade å galopperade. Försökte hålla honom i trav och sista gången vi kom på hade tv trav enda fram till markbommen men den galopperade han över.

Sen bytte vi övning och skulle hoppa hinder, galoppera över en bom, göra en volt över ett hinder sen bom och sen hinder.. Svårt att förklara tyvärr. Nu var allt i galopp. Första gången vi kom på så höll jag igen för mycket och drev inget utan blev alldeles för mycket hand för trodde han skulle dra iväg men han lyssnade faktiskt väldigt bra på mina hjälper så nästa gång vi kom på så höll jag inte så mycket. Han sprang på bra men lyssnade så det gjorde inte så mycket.

Vädligt pigg och glad häst som var på hopphumör idag (vilket var tur eftersom det är en hoppkurs och lite jobbigt om han inte vill hoppa..) Inget stopp idag, får hoppas på samma lycka imorgon :)


Kassa bilder från filmer men alltid något

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0