Mitt tävlingsår 2013

Bästa tävlingen 2013?
det var nog på Rowan LA:1. Har en jättebra känsla och han var sjukt fin, men fick kassa poäng... Så i poäng är nog den bästa tävlingen 2013 med Kalle, KM där vi fick 66% i LB 1.

Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Rowan lag dressyr div III och div II. Barichello hoppning 70 cm, Olle 70-90 cm, Lola 80-90 cm, Viking 70-80 cm.. aa typ dom tror jag
 
Vad för klasser tävlade du? 
Hoppning: 70-90 cm
Dressyr: LC:1 - LA:1
 
Hur många placeringar?
två tror jag. En 5:e plats med Rowan och en första plats med Kalle.
 
Vad hade du för mål 2013?  
Dressyr: Få en härlig känsla och rida över 65% i LB:1. Prova storhäst då jag är 18 nu..
Hoppning: Ha kul. Hoppa högre klasser, försökt hitta "min" häst som jag kan tävla.
 
Nådde du dem?
Känslan fick jag i några program, över 65% fick jag också i några program. Kalle blir nog min dressyrhäst. Kul hade jag absolut när jag hoppade, "min" häst har varit svårt. Provat Viking - INTE min typ.. Lola - nja.. Ska prova Kalle så får vi se.

Vad är målen för 2014?
Dressyr: Börja rida Kalle, förhoppningsvis ta hem massa priser då han är en sjukt fin häst! Start LA på honom med 60%.
Hoppning: Börja tävla storhäst här också. Komma upp i klasserna och hoppa 1m banor. Gärna med Kalle här också om vi passar.
  
Bästa tävlings arrangören 2013?
oj.. Tycker alla ställen jag varit på varit bra haha.. Vet faktiskt inte.

Något speciellt minne från 2013?
Nog alla fina tävlingar med Rowan som jag gjort, han har verkligen varit en toppenhäst! Och såklart första platsen med Kalle - våran första start tillsammans. Fick 66% i LB:1. Men det allra bästa minnet måste vara med Barichello när vi hoppade 70 cm, vi bara flög över! Tyvärr rev vi ett hinder, men inte ett enda stopp och han tvekade inte ens. Sååå vacker <3

Vilken klubb tävlade du för 2013?
Uppsala ponnyklubb

Vilken klubb kommer du tävla för 2014? 
Uppsala ponnyklubb
 
Har du ridit i något lag 2013? 
jaa, dressyr div. III och II med Rowan.
 
Ska du rida i något lag 2014?
Kanske dressyr div. II med Kalle eller ev. div. III med där jag är lite feg, bara hoppat 1 meter en gång innan..
 
Vilken/vilka tränade du för 2013? 
Ridlärarna på upk
 
Ska du fortsätta med det 2014?
japp
 
Har du tävlat i någon ny gren 2013? 
Nej
 
Ska du tävla någon ny gren 2014?
Nej 

Vad har du för förväntningar på året 2014?
Ha kul! Bryr mig egentligen inte om att vinna så länge detär kul.
 
Hur gick de på sista tävlingen?
Kalle blev lite busig så jag flög av.. haha. Men vi skulle kommit 1:a eller 2:a om jag slutfört programet om mina poäng hade varit ungefär densamma på de 3 momenten som va kvar... En otroligt fin häst!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0