Underbara Barichello och "vanliga" Barichello

Jag har haft världens bästa pass på Barichello för några veckor sen. Vi hoppade barbacka, men eftersom jag trodde att det inte skulle gå så bra så hängde jag sadeln i ridhuset så jag hade den nära när jag behövde den. Men jag behövde den inte! Han var huuur pigg som helst (precis som han varit de senaste veckorna) och jättehoppglad. Så fort jag styrde mot ett hinderså började han "tölta" (jag säger  att han töltar när han börjar dra mot hindret och jag bromsar, det känns som tölt.. haha). Helt fantastisk! Vi sprang på sidan en gång men det var bara och komma igen och då var det inga problem alls. Vi hoppade typ 65 cm helt utan problem. åh <3 <3

 


Hoppade honom veckan efter detta också (rider honom både tisdagar och torsdagar så blivit mycket ridning på honom), då hade jag sadel. Över travbommarna galopperade han, kunde inte hålla igen honom.. Efter ett hinder bockade han även. Hur gudomlig som helst! Älsklingen <3 Var sååå pigg och GLAD. Han kan bli springig men då springer han bara.. Nu har han liksom varit springig för att han är glad.

I tisdags hade vi markarbete barbacka. Kunde knappt hålla honom över travbommarna här heller. Sen kom vi på bom, skutt, skutt (om jag inte minns fel). Han bara raceade igenom allt. Haha så otroligt rolig. Så lycklig :') Aldrig sett honom såhär!

Dock vänder han lika fort... I torsdags var han rätt "seg" och inte alls sammanbetsvillig. Med seg menar jag inte seg så han knappt går framåt, han har energi men på hans villkor. Han lyssna inte på när jag bad honom gå fortare eller långsammare.. Men sprang gjorde han, dock inte för att han var glad som innan utan nu sprang han bara. Hur som så krånglade jag till övningen lite så kan va därför han stanna, men han kändes liksom inte lika ärlig mot hindrena som han gjort innan. Men han har varit så underbar i typ 3 veckor och det är inte lika honom att vara så hoppglad som han varit så jag förstår att han faller tillbaka till sitt "vanliga" jag.

Iallafall ska jag rida honom imorgon och torsdag igen. :) Fina hästen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0