Fortsättning på mitt lov

Torsdag: Efter pay and jumpen stannade jag till tidningen halv 7. Vi tittade på film och hade det super trevligt! Sen red jag både i gruppen innan min (halv 6) och i min grupp (halv 7). Först red jag Aramis, dressyr, gick ganska bra men han var väldigt springig. Okej han brukar vara det men jag brukar kunna rida honom bättre. Nöjd iallafall. Sen efter det red jag Moki - barbacka, dressyr. Han var otroligt fin! Dock väldigt trött efter.

Fredag: Träffade Daniel. Vi var först på bio och såg Django något, den var väldigt bra tycker jag. Sen följde han hem till mig ett tag. Sen åkte han hem och jag gick jag la mig vid halv 2.

Lördag: Vaknade halv 2 och fick sjukt brottom. Upk stänger kvar i 4 och jag var tvungen att fixa Wilson inför tävlingen som var isöndags. Hann precis med allt. Sen vidare till Lukas - shettisen.

Började med att gå ut i hagen för att hämta honom. Tog cirka 30 min att få in honom. Han har varit svår att fånga de andra gångerna jag varit där men om man skyndar sig och typ slänger sig över honom går det bra ,men kände inte för att dölja problemet längre. Gick emot honom för å se om han var lika svårfångad som innan och det var han. Då gick jag emot honom tills han var påvä bort, då satte jag mig på huk och ropade på honom. Började med att han spelade ointresserad, men sen tittade han på mig och sen kom han till mig. Jag försökte klappa honom men då gick han iväg. Gjorde samma sak igen och denna gång kunde jag klappa honom, dock skrämde de stora hästarna i hagen iväg honom. Gjorde såhär några gånger och tillslut fick jag på grimman på en lugn häst. :)

Sen borstade jag och fixade. Sen gick vi en promenad på cirka 15 min - jag var livrädd för vindsvin och älg... Tillbaka i boxen så satte jag mig där medan Lukas åt. Han kom till mig då och då för att hälsa. Sen blev det puss-party. Dock tar han tag med tänderna - inte för att vara dum utan för att han tror att det är rätt. Så han bet i mina byxor och småbet i mitt ansikte. Sååå mysigt hade vi! Sen kom pappa och en nöjd Lukas fick gå ut i hagen :)

Vackra Lukas för 2 veckor sen om jag inte misstar mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0