Uppdatering

Söndags: Klubbhoppning med Moki 60 cm och Pimpim 70 cm. Med Moki gick det bra. Felfritt och en fin clear round rosett fick vi. :) Han blev tröttare och tröttare för varje hinder, men var toppen och kämpade på!

Med Pimpim gick det skiiiit bra!!! Han var så duktig! Hoppade utan problem. På sista hindret i grund omgången blev jag ofokuserad och red inte så bra, men Pimpim hoppade iallafall! Ni som följt mig ett tag vet att Pimpim är lite krånglig att tävla då han blir taggad och har såna tävlingsnerver så han ibland bara står och studsar. Han har dock dagar då han är klockren och hoppar allt. När han är på sitt studsiga humör kan man typ inte ens hoppa 30 och när han hoppar kan man hoppa 1m med honom. Hur som så hade han en toppen-dag i söndags och skötte sig finfint. Felfritt både grund och omhoppningen. Satsade dock inget utan njöt av känslan han gav mig <3

Film på båda ritterna kommer :)

Måndag: Träffade Daniel. Fikade på stan och sen såg vi film.

Tisdag: Stallfritids - ungarna var jätte söta! :) Väntade på min ridning från 12 till 18.30. Massa med människor i stallet, vi satt å tittade på film och hade det jätte trevligt :)

Onsdag: Kurs i stallet som gick jätte bra. Söta ungar som blev lite för mycket ibland ;) Det gäller att hålla sig i skinnet. Efter det hade jag engelska, gick bra det också. Hem äta och sen gick jag och la mig vid 7.

Torsdag: Pay and jump med Barichello 60 + 60. Första starten fick vi ett stopp, han var ganska ärlig och jag tvingade honom inte att hoppa utan han hoppade av sig själv (såklart fick jag rida ordentligt för annars skulle han stanna, men hur som..).

Andra rundan tror jag vi fick 3 stopp, runt där iaf. Första stoppet var vi inte riktigt igång så då stannade han. Andra stoppet var andra hindret i en linje och jag har jätte svårt att hinna få tillbaka honom i linjer då han gärna drar iväg. Occh en lång och okontrolerad Barichello hoppar inte ;) Tredje stoppet vet jag inte varfr han stannade. Det kändes bra emot, vi kom rätt på och hade tryck så ver faktiskt inte.

Jag är hur som väldigt nöjd :)

Fortsättning kommer så slipper ni läsa ett 7 mils långt inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0