Ridningen i tisdags

I Tisdags red jag biffen (Frits) - dressyr. Han var väldigt spänd och känslig, mer än vanligt dock ingen aning om varför. Redan när jag hoppade upp sprang han iväg, han gick på pallen och blev rädd.. Tur att jag kände mig trygg (av någon konstig anledning.. brukar inte vara trygg på hästar jag inte brukar rida och Frits har jag bara ridit en gång innan). Jag bara skrattade och brydde mig inte så mycket. Travade en långsida så han skulle få andas lite och när han var tryggare skrittade jag på långa tyglar.

Själva passet gick ändå okej och stundtals så slappnade han av. Han var inte alls springig eller så så det var skönt, men han var fortfarande väldigt spänd psykiskt. Sen när vi skrittade av så skulle jag fixa västen, dra lite i den för att den satt så dåligt, asså bara pyttelite och då blev han rädd och sprang iväg igen.. Hoppas han inte är lika spänd på tisdag!


Bild från upk:s hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0