Viktigt att lära känna sina vänner och att inte ge upp

Det är otroligt viktigt att lära känns sina vänner och att inte ge upp. Fortsätt kämpa oavsett vad folk runt omkring dig säger. Jag lovar att en dag kommer ni att stå där som vinnare medan de som inte trodde på er och de som redan gett upp inte kommit någonstans.

Jag tävlade Calippo i cirka 2 år. I 1½ år kom vi inte över första hindret på tävlingarna och vi fick gå ut utan att ens ha gjort något allt på banan. Efter 2 år kom vi runt felfritt i 70 cm och kom 2:a. Där slutade vi.

Jag tävlade Pimpim i 1½ år innan jag ens visste hur jag skulle rida honom för att han skulle gå framåt. Pimpim är en häst som kräver att ryttaren är trygg och vet vad den vill. Ryttaren ska absolut inte tänka bakåt något alls för då går inte Pimpim framåt. Så fort ryttaren blir osäker så stannar Pimpim och vägrar gå framåt, bockar och stegrar. Han behöver en lugn och bestämd ryttare som lugnar ner honom och som vågar rida på lite fortare och med lite längre tyglar. Det tog 1½ år för mig att hitta knapparna på honom och ändå har jag inte hittat dom till 100%.

Jag och Barichello har tävlat i ½ år och jag håller fortfarande på att lära mig hur jag ska rida honom, kanske tar det längre tid än vad det gjorde med Pimpim, eller så klickar det bara en dag och allt sitter. Jag vet inte, ingen vet. Men så länge jag inte stressar fram det och så länge jag inte ger upp så vet jag att det kommer en dag.

Det tog ½ år för Nemo att lära sig buga på egen hand, men eftersom jag inte gav upp så lärde han sig det. Det kommer förr eller senare.

Ge inte upp. Det finns dom på ridskolor som byter tävlingshäst för att det inte går bra för dom, eller privatryttare som säljer sin häst av samma orsak. Men jag har tävlar i 5 år och endast tävlat Putte (tävlade honom något år, slutade för att jag blev för lång för honom), Calippo ( tävlade honom cirka 2 år, slutade pga. att han blev gammal + att jag slutade när det gick som bäst), Pimpim (hittills cirka 1½ år, tävlar fortfarande honom, vi har bara ett uppehåll) och Barichello (tävlat honom i ½, tävlar honom fortfarande). Visst har jag tävlat andra hästar någon enstaka gång, men jag har bara TÄVLAT dessa hästar och verkligen satsat på dom.

Så länge du tror på dig och din vän så lovar jag att ni kommer gå långt, och framför allt ha kul! Förr eller senare står ni där med det ni trodde var omöjligt, men det visade sig att allt som behövdes var tro, tillit och att du lyssnade på din vän.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0