Dag ett på hyrveckan

Första passet: Red inne i dressyrsadel och mitt träns som tyvärr har ett för stort pannband, annars passar det bra. Började med att ställa massor och släppa i yttertygeln. Tog inte lång tid innan han sänkte sig och blev fin. Gjorde samma i traven och där gick det ännu fortare för honom att bli fin. Sen kom vi till galoppen. Han sänkte sig lite då och då, inte långa stunder men litegrann iaf. Jag nöjde mig så och skrittade längre stund än vad som egentligen behövdes för att han skulle få vila ordentligt (han är inte så van att behöva jobba ordentligt). Sen provade jag lite lägningar och skänkelvikningar. Han var fin i början av lägningarna men orkade inte hålla det hela vägen. I helhet är jag jättenöjd och han jobbade fint. Blev lite arg då och då för att han tyckte jag krävde för mycket.

Andra passet: Red själv på hoppbanan, mamma, pappa och hundarna var med. Gjorde inget speciellt. Red runt lite till att börja med. Red på volten mest. Pappa filmade galoppen då han var sjuuuukt fin där!!! Asså han var en normal häst :O Film här under :) Sen efter typ halva passet satte vi på snodden lite löst bara för att han annars kommer dö... Kan inte jobba honom för hårt för då klarar han inte hela veckan xD Med snodden tränade jag övergångar, gick helt okej. Sen gick pappa, jag och Barichello ut i skogen.


Detta är alltså utan snodd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0