Risktvåan

Idag var jag och älskling på risktvåan. Var grymt nervös, men efter att ha känt på bilen och kört ett varv släppte nervositeten. Bilen var rätt så okej att köra. Tycker bedalerna var lite för lätta att trycka på så man kände inte något motstånd. Men det fattade man rätt lätt så man fick avväga lite mer med huvudet än bedalerna.. Man fick känna mera nu så att säga.

Hur som så började man med att tvärstanna på asfalt två gånger varav en som skulle vara minst i 70 km/h. Första gången körd jag rätt fegt och släppte bromsen rätt tidigt och så, vet dock inte vilken hastighet jag körde i. Andra gången körde jag runt 73-74. Sen skulle man göra samma sak men på halt väglag 2 gånger. Jag körde runt 70 första gången och andra gången lite långsammare för att prova olika hastigheter. Sen skulle man bromsa och köra slalom på halt väglag 4 gånger. Jag brassa på ena gången och kom upp i 86 km/h (=jag kunde inte alls svänga). Men annars höll jag väl runt 70 de andra gångerna, någon gång kanske lite långsammare. Att bromsa och svänga samtidigt var riktigt riktigt kul!!! Speciellt när det gick lite fortare ;) Fick ett nytt smeknamn av han som höll kursen, rallybruden. Inte illa ;)

Innan vi började köra fick man prova på att snurra med bil, dock frivilligt så jag gjorde inte det. Sen fick man krocka i 7 km/h och den däremot provade jag på. Var inte en jättekrock, men med tanke på att de gick så långsamt så kan man ju tänka sig hur den blir i 50 km/h.. Men kändes ungefär som att åka berg och dahlbana när den stannar i slutet (har för mig att den stannar rätt kraftigt). Och så fick man se bilar som krockat med och utan saker i bagaget och lite annat.

Det var riktigt riktigt kul, synd att man bara fick åka 8 varv.. Skulle gärna ha kört mera. ;) Men ni som inte har varit på risktvåan har iaf något att se fram emot kan jag lova :D

Kommentarer
Postat av: Susanna

Haha, kan tänka mig varför han kallade dig för rallybruden!

2013-07-17 @ 23:03:00
URL: http://suslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0