Tv serier

Dålig uppdatering men nu under sommarlovet har jag inget att blogga om. Antligen sover jag, rider eller är med vänner.. Finns liksom inget kul att skriva om. Men har iallafall köpt mina första drinkar, jag och Elvira var ute på krogen på min födelsedag. Riktigt mys och trevligt :) Mera då.. jag minns knappt vad jag gjort.. Jo, jag har varit hos min systers kompis och fått massage, riktigt skönt. Sen åt vi jordgubbar.

Jag har helt vänt på dygnet precis som alla andra ungdomar under sommarlovet. Går isäng mellan halv 3 och halv 4 och går upp vid 13.30.. haha jaa är det sommarlov så är det! ;)

Imorgon ska jag hoppa privatlektion med Pimpim, ska bli kul. Hoppas han sköter sig ;)

Kan tipsa om bra serier som går nu under sommarlovet. För er som missat avsnitt så är det bara att titta på svtplay.
  • Gengångaren
En fransk serie som är otroligt svår att hänga med i. Den hoppar från då-tid till nu-tid hela tiden och är jätteskum. Serien skapar, i alla fall hos mig, mer frågor än svar. Men tror att det är de som gör att jag fastnade för den, man vill ha svar. Dock inte särskillt barnvänlig vilket även svtplay kommer att säga till er när ni ska se den. En del våldtäkter och mord osv i den. Beskrivning från svtplay:

"Spännande dramaserie där ett antal unga personer, som dog år tidigare, plötsligt återvänder till sina hem."

Går tisdagar 21.00 i svt24

  • Bates motel
Även denna är inte barnvänlig av samma skäl.. Det är en amerikansk skräckserie. Vet inte vad jag kan säga utan att avslöja så mycket, men klistrar in en liten beskrivning som finns på svtplay:

"Nya skräckserien Bates Motel utspelar sig i modern tid och är en så kallad prequel till filmen Psycho. I serien får man följa den mörka bakgrundshistorien och se hur djupt invecklad Normans relation är till sin mamma och hur hon hjälpte till att skapa den mest kända seriemördaren av dem alla."

Går onsdagar 21.00 i svt24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0