Underbart väder

I tisdags markarbetshoppade jag med Aramis. Började med tre galoppbommar, han har svårt att landa i rätt galopp i vänster varv, men vi klarade det. Sen ja hon upp så det blev som en låg trestuds, gick helt okej och även här landa vi i rätt galop efter ett tag. Sen böt vi varv och hon längde. Var inga problem alls är, han längde sig fint och landa i rätt galopp. Sen böt vi övning så vi hoppa en låg 5½ i vänster varv. Återigen svårt att landa i rätt galopp men jag är nöjd iallafall. :)

Igår var vi lediga. Först åkte jag, Daniel, Joanna och Tova till stan och tittade på Emelies utspring och såg när dom åkte iväg och roade sig medan jag har ett år kvar.. (inte alls avundsjuk..). Efter det åkte jag hem till Daniel så åt vi och titta på film och hade det trevligt.

Idag var det pay and jump. Hoppade Barichello 70 + 80. I 70 var han hostig och hade ingen egen energi alls vilket ledde till 4 stopp. Vi laddade om och nu red jag på honom mer och efter ett tag gick han av sig själv. Vi fick 1 eller 2 stopp i 80, men hoppen vi fick kändes jättebra! Han hoppar så slarvigt när det är 70 och lägre, hoppar inte alls med ryggen utan typ bara tar sig över på bästa sätt, men i 80 börjar han ta i och det är en sån härlig känsla! :)

Sen var jag banpersonar och vi stekte i solen ;) Legat ute i solen ett tag här hemma också. Om några timmar, halv 7, har jag ridning igen. Tror det är hoppning och hoppas jag får Barichello. Vet dock inte om han kan gå igen eftersom han gått pay and jump, men jag tror det och jag hade honom innan så om han går får jag nog honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0