Dagens Lukas-träning

Fixade precis en ny kategori "Lukas" så där komemr ni att hitta träningarna med honom :)

Idag var syster med till Lukas så hon fick ta hand om Bläsan. Började med att hämta dom. Idag var det inga problem alls att fånga Lukas utan han kom och mötte mig istället för att gå iväg. Tänk vilken skillnad och allt som behövdes var 30 min av träning en dag.. Fina Lukas, så klok <3

Vi tog in dom och borstade, sen satte vi på täckena och gick en promenad på kanske 25 min. Var lite halt ibörjan, men sen kom vi in på en väg som inte alls var hal så där fick dom trava lite också. Bra motion för syster och mig ;)

Sen gick vi tillbaka till stallet och jag hämtade ett spö. Fortsätta våran träning med att han ska lyfta frambenet när jag duttar med spöt på det. Gick finfint, dock är Lukas lite väl godisgris så han äter typ upp en när man har godis på sig.. haha.

Sen ut i hagen. Jag försökte gosa lite med Lukas i hagen innan vi åkte, men de stora hästarna skrämde iväg honom hela tiden så gick inte så bra.. Men inga problem för mig att komma nära honom i hagen denna gång iallafall.

Bild från några veckor sen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0