Inbjudningstävlingen i söndags, 70 + 80 med Viking

Jag hade inte ridit Viking på flera år, minns inte ens sist jag satt på honom så det skulle bli väldigt kul å intressant att rida den här tävlingen. Såg verkligen fram emot det och tog emot erbjudandet att rida Viking med öppna armar.

70:
Hästen var ju för snälla. Vi kom i en dålig galopp, han var lite som en seg kola, men inte seg på det sättet utan allt gick bara i slowmotion och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Om jag drev på honom blev han lång och då skulle han riva. Vi klarade oss igenom banan, men jag var inte alls nöjd. Snällaste hästen hoppade som en ängel med min på ryggen.. Var clear round så en rosett :)

80:
Vi gjorde det mycket bättre. Jag fattade mera om hur jag skulle rida honom. Vi var inte direkt klockrena, men här hoppade han fint och jag skötte sig mycket bättre ;) Omhoppning - jag satsade inget eftersom jag knappt kunde rida honom (även fast det gick bättre så red jag honom inte särskillt bra) så målet var att ha kul och försöka göra det någolunda bra.

Han var skit rolig att rida! Inte direkt min typ då jag rider lätta och korta hästar (typ Barichello, Rowan, Pimpim och Aramis), och Viking var lång, stoooor och ganska tung att rida. Men rolig var han allt :)

Bilder från en film, jag och Viking

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0