Lukas-träning 24/3-13

Idag hos Lukas tömkörde jag. Jag är inte så van vid att tömköra, men det gick faktiskt ganska bra. Lukas skötte sig finfint. Dock är det tusen gånger svårare att tönköra än vad det är att rida! Hur som så skrittade vi och travade fram ett tag sen tänkte jag att han skulle få jobba med ryggen men det gick inte alls som jag hade hoppats.. Grymt svårt.

Efter ett tag tog jag fram två bommar och la dom på ett avstånd jag trodde var bra för honom. Vi kom fram i trav på bommarna, funkade gallant. Det gjorde vi två gånger innan jag längde bommarna lite och Lukas som förstod vad jag ville längde ut sina små ben! Sen längde jag ännu lite till och himlans fint steg han fick! Långt och swungit steg. Detta ska vi göra om!

Det var allt jag gjorde med Lukas idag då jag inte hade jätte mycket tid och Lukas kondition inte direkt är den bästa. Nu är det bara att vänta till nästa gång jag kan åka dit, tror det blir på fredag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0