Lukas-träning 9/3-13

I lördags var jag hos Lukas med pappa och Nemo. Vi började med att ta in Lukas. I lördags kom han och mötte mig i hagen vilket är ett stort framsteg - från en svårtfångad häst till en häst som möter mig i hagen. Vi tog in honom och borstade.

Sen gick vi alla 4 (jag, Lukas, pappa och Nemo) ut i skogen cirka 30 minuter. Nemo fick springa lös och det var inga problem alls, gick jätte bra :) Sen när vi kom tillbaka till stallet så gick vi ut i paddocken och jag skulle longera Lukas. Skritten var inga problem men han var inte alls på longeringshumör - han tycker tyvärr inte det är så kul att bli longerad, men det ska jag försöka ändra på. Hur som så släppte jag honom istället och började springa och himlans vilken fart det blev på honom! Han sprang efter mig, slängde sig och tyckte det var jätte kul så det var super kul att se. Sen fick en nöjd Lukas gå ut i hagen :)

Jag och Lukas efter att jag fått anstränga mig för att få fast honom för några veckor sen

Kommentarer
Postat av: cassandra gigel

så söt:D

2013-03-11 @ 20:43:59
URL: http://cassandras.se/
Postat av: △ ida.

så söt!
sv; tack så mycket! :3

2013-03-12 @ 15:58:40
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0