Två super ridpass igår

Igår åkte jag till stallet efter skolan för att rida lagträning på Rowan. Vi börjad med att skitta, trava och galoppera fram på volter och skänkelvikningar för att få hästarna mjuka. Sen paus. Sen gick vi på volt och tränade på att korta och länga. Korta var ganska svårt på Rowan, men länga var inga problem alls. Sååå duktig. Sen längde vi snettigenom i trav och jag gick några längningar som jag är suuuper nöjd med! Sen vila. Sen red vi cerpentiner, även dom gick jättebra. Sen red vi upp på medellinjen i trav och tränade på halterna, gik inte jättebra, men han och jag var väldigt trötta så skyller på det! Sen travade och skrittade vi av. Sååå nöjd över träningen, kändes faktiskt riktigt riktigt bra :)

Efter det var det ännu en ridning på schemat. Joanna var snäll och tog Rowan så jag kunde gå och fixa Aramis. Hoppning denna gång. Jag är så glad över att jag hade Aramis som det i princip bara är att styra på så hoppar han, för annars hade jag inte orkat efter passat innan. Han var skit duktig. Vi hoppade en banan, första gången långt och andra gången runt 70. Vi kom nära en gång, men annars kom vi rätt på hindrena, jag tyckte jag hängde med bra, hade koll på honom osv, han hoppade bra.. Riktigt nöjd även här!

Känner nu att jag har träningsvärk i magen och ryggen. Har inte gått upp än men vi får väl se om jag har ont på flera ställen.. Haha, var DÖD i slutet på sista banan.. Men två lyckade pass, så nöjd :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv; Härligt att höra, det är bara bra med mig :)

2013-05-29 @ 16:58:12
URL: http://lifeasemelie.forme.se
Postat av: Lollo

Svar: Med allt plugg :)

2013-05-29 @ 19:31:36
URL: http://lovisamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0