KM med Kalle

Precis som rubriken lyder så red jag KM med Kalle idag, LB. Ridit honom typ fyra gånger innan, detta var typ 5:e gången. Han var superfin på framridningen! Kunde göra halt, övergångar osv hur som helst å ändå behöll han formen! Var grymt vacker. :)

På banan då.. Halten kändes okej, står "fin halt" på protokollet och där fick jag en 7:a. Mina första serpentinbågar blev grymt ojämna men det verkar inte dommaren ha sett så där fick jag också en 7:a. Ökade skritten kändes bra, där står det "ren, kort övertramp" och så fick jag en 6:a så jag trodde den var bättre än den var. Sen flöt det på.. I min första galoppfattning tog han upp huvudet rakt upp i luften... xD Där fick jag en 5:a. Sen fick jag en 8:a på ena galoppvolten. Jag fick 6:or och 7:or mest. Känslan på banan var helt okej, kändes inte helt bra men det kändes okej.. Fick 191,5 poäng, 66,034%. Vann min klass. Supernöjd över poängen. Som sagt min första dressyr på honom. fiiin häst! :) Å fick rida min första prisutdelning till häst. Jättekul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0