Lukas

Idag hos Lukas så började jag med att träna i hagen. Satte mig på en stubbe och väntade på att han skulle komma. Han kom efter ett tag men jag fångade inte honom för han var lite tillbaka å jag ville inte attackera för att få tag på honom. Han sprang iväg till en annan del av hagen, jag satte kvar ett tag men han kom inte tillbaka så jag gick till honom. Jag satte mig på huk men den andra hästen i hagen jagade iväg honom.. Sen provade jag att gå fram till Lukas men han sprang iväg så jag sprang efter honom men han ville inte springa iväg då.. Jag stannade och ropade på honom och då kom han. Jag sträckte fram grimman och han tillät mig att sätta på den genom att sträcka fram huvudet mot den. Satte på den och hästen stod helt still. Det tog ungefär 30 min att fånga honom, men hellre det än att man måste jaga honom.

Träningen på banan gick dåligt. Började bra med att han följde mig och stannade när jag stannade osv med longerlina. Sen "putta" jag iväg honom och kallade in honom och de gick hur bra som helst. Släppte honom och han stanna för att äta gräs. Jag försökte fånga honom men gick åt skogen, han sprang iväg å bockade osv... Efter typ 10-15 min fick jag tag på honom, jag satte fast honom och longera lite till. Han försökte bocka iväg men lyckades hålla kvar honom!

Vi gick in i stallet och gosa lite men han ville inte alls umgås med mig helt plötsligt.. Nästa gång jag är där ska jag bara träna på att fånga honom i hagen. Fånga, släppa, fånga, släppa osv.. Känns som om det behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0