Massa ridning

Förra torsdagen dressyra jag på Waldemar. Började med serpentiner å han var rätt hård i munnen å typ en planka, gick knappt att ställa. Efter framridningen så red vi på volterna å tränade på att flytta hästen, framdelen innanför, bakdelen utanför osv i trav. Shit va fin han blev! Hur mjuk som helst. Sen tränade vi på att fatta galopp med bara höften å det gick rätt bra de också. Jättenöjd över passet :)

I lördags var det pay and jump, hoppade 60 med Pimpim. Han var knäpp som alltid. Studsade å hade sig ;) men vi kom runt!

I tisdags dressyra jag på Wincent, en ny häst. Han var otroligt stor, 175 hög. Han beter sig som en stor bäbis, vill gärna sitta i knä å vill alltid vara med överallt, väldigt social :) ridningen gick bra, han var rätt vinglig när man skritta på långa tyglar, gick in i staketet eller så gick han slalom typ.. Haha. Otroligt nice:ig att sitta på i traven!

Efter passet med Wincent så skulle jag kratsa hans hovar och jag såg inte biet som satte på hans ben så jag tryckte min tumme rakt på den, detta hände vid 8 tiden. Klockan 2 på natten åkte jag och pappa till akademiska för då hade jag fått nog av paniken jag fick av smärtan. Fick några tabletter och sen åkte vi hem. Tog ett tag innan dom hjälpte med vid 5 somnade jag iaf. Vaknade och tummen var helt bortdomnad.. Nu är den iaf helt återställd - skönt!

Igår hoppade jag på Olle. Gick jättebra. Han hoppade bra med ryggen å jag tyckte jag hängde med bra. Inte så mkt att säga om passet.. På söndag ska föresten jag och Olle till Gimo och hoppa pay and jump - 70+80 :)


Kommentarer
Postat av: Emelie Hellström

Tackar, jag försöker! Men tyvärr är de ju bara vissa perioder man är som hurtigast inom träningen, i alla fall för min del! Men ska försöka komma igång nu ordentligt på måndag! kram :)

2013-09-07 @ 21:57:20
URL: http://www.mygirlywishes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0