Farlig lek

Ifredags följde pojkvännen med till Rambo. Jag började med att rida för att visa lite. Skrittade och travade bara utan att tänka på hästen, visade lättridning och lite annat. Sen hoppade Daniel upp. Han fick skritta och trava lite, jag sa att lättridningen skulle komma av sig självt men det var typ 9 år sen jag lärde mig det så minns inte riktigt hur det var när man skulle lära sig det.. Det är liksom klart att det kommer automatiskt för mig nu, har ändå ridit i 10 år. Det var inte lika lätt för Daniel som jag hade tänkt mig haha. Men tycker både Rambo och Daniel skötte sig jättebra. Sen skrittade vi ut en bit, då red jag.



Igår var jag i stallet och skulle leka lite med Rambo så tog fram repgrimma och ledrep + morötter. Varierade träningen med att han skulle snurra med att vi sprang och busade lite. Efter typ tredje gången jag sprang så tappade jag balansen och snubblade till lite och då blev det fart på Rambo.. Han galopperade (det här gjorde han med mig på andra sidan ledrepet) och sparkade och bockade rätt ut men bakbenen mot mig. (Han var BARA busig, dock tänkte han inte på varit han hade mig) så han nuddade precis mitt lillfinger.. Om jag stått liiite närmre hade jag fått en riktig smäll.. Då jag tyckte att det blev lite farlig lek så lugnade vi ner oss. Vi gick till hagen så släppte jag honom för att prova snurra utan grimma och ledrep, han gjorde det utan problem! Han snurrade alltså helt lös <3 Sen va min hund tvungen att gå en promenad (han var med till stallet) så vi gick ungefär 15 min i skogen. Sen gav jag kväll till hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0