Min favoritgren inom ridningen

Hoppade över någora dagar då jag tyckte de punkterna va lite tråkiga.

Min favoritgren inom ridningen är hoppningen. Där är det fart och spänning. Inför en hopptävling är jag så grymt nervös men inne på banan släpper det, då är det bara jag och hästen. Fokuset är 100% på banan, att hoppa rätt hinder, se till så man kommer rätt på hindrena, se till så hästen är fokuserad osv osv... Finns inte tid att tänka på något annat (så länge man inte är på en stor bana där det tar tid till nästa hinder).

Dressyren är också rolig, men på tävlingar går det så grymt långsamt (vilket i för sig är rätt skönt så slipper man stressa). Jag tycker det är svårt att få den där perfekta känslan i dressyren, det händer sällan medan jag får den oftare i hoppningen (på grund av att jag vill att allt ska vara perfekt).

Det är bara dom grenarna jag provat. Eller jag har provat WE också men det var inte min grej. Fälttävlan verkar bara läskigt och farligt, haha. Tycker hoppningen är tillräckligt med spänning ;) Galopp verkar också läskigt, går nog alldeles för fort för mig och trav har jag faktiskt ingen aning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0