Promenad med Nemo

Kom precis in från en promenad med min hund Nemo. Satte på långlinan så han fick gå lite mer fritt. Började med att gå till fotbollsplan där han fick springa helt lös. Trodde han skulle springa som en dåre eftersom han inte fått vara lös på länge men det gjorde han inte. Han sprang iväg en liten bit, sen stanna han och tittade på mig. Jag började springa baklänges och då kutade han mot mig, sen när han precis var framför mig nästan så hoppade jag fram (han älskar den leken). Han började springa runt och så gjorde vi samma sak några gånger till tills jag tänkte att grannarna hade hört hans skall tillräckligt haha. Då började jag gå och tänkte att Nemo kanske kunde vara lös under promenaden också men han springer så långt ifrån mig å det känns inte jättesäkert när det kommer cyklar och andra hundar så tyvärr fick han ha på sig långkopplet.


Gammal bild på Nemo

Under promenaden tränade vi lite tricks så som snurra, buga, ligg, och att han ska sätta sin vänstra tass på min högra fot och sin högra tass på min vänsta fot varannan gång (hoppas ni förstod det där). Tränade också "sidan" vilket är samma sak som "fot", jag har bara ett annat ord för det. Började med att jag sa "sidan" och han ställde sig vid min sida och så försökte jag få honom att gå där tills jag sa att han fick gå iväg igen. Lite missförstånd blev det, ibland visste han inte riktigt säkert om han fick gå iväg eller inte så då gick han iväg en bit och sen stannade han och tittade på mig som om han frågade om det var okej. Om det var okej fortsatte jag bara att gå och om det inte var okej så stannade jag och bad honom komma till min sida igen.
 
Sen efter ett tag så stannade jag bara och väntade på att han skulle gå till min sida av sig själv. Nemo gillar egentligen inte att själv komma på vad han ska göra utan han vill att jag ska säga vad han ska göra vilket ledde till att han började gnälla och sparka med bakbenen så som de gör när de bajsat osv.. Men jag väntade bara ut honom, fick hjälpa till lite med att ytterst lite dutta med handen på benet och då förstod han. Sen en gång gick han helt själv till min sida och då började jag hoppa och springa och morra och då gjorde Nemo samma sak. En gång kom han till mig helt själv men gick inte till sidan. Sista gången tog det dock otroligt lång tid då han hade ledsnat på min lilla lek som han tyvärr inte uppskattade. La dock in lite tricks och bus lite då och då för att hålla hans motivation uppe.

Kommentarer
Postat av: vendela sparr

Vilken söt hund

2014-02-12 @ 16:26:24
URL: http://chillaforever.blogg.se/
Postat av: ami

Alltså en ganska duktig hund :D

2014-02-12 @ 22:38:00
URL: http://twofaced.se/
Postat av: MATILDA

söt hund!

2014-02-13 @ 12:42:25
URL: http://matildays.forme.se
Postat av: Anita

Söt bild :D

2014-02-13 @ 16:57:18
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Klara

Åh vilken härlig hund!

2014-02-16 @ 21:23:21
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0