Så trött på allt klagande

Tänker inte sitta här å skriva ett långt inlägg om det här men kan heller inte vara tyst. Blir så trött på att folk klagar på den nya "trenden" att rida utan bett, det är väl jättebra att man tänker på hästarnas bästa. Hästen kanske inte gillar bett? Blir så trött på folk som skriver att det är fel att rida utan/med bett, låt människor göra vad dom vill. Jag är så himla trött på folk som skriver att travare inte duger, individ som individ. Liksom herregud. Rambo är en travare å jag själv är inget fan av travare (jag är inget fan av någon speciell ras, jag är fan av personligheterna), men han är en häst å vi har jättekul tillsammans å då känner jag att det kvittar om han är travare, adenner eller islandshäst. Jag bryr mig verkligen inte om ras, det är personligheten jag bryr mig om. Det är verkligen det om räknas. Visst, alla har olika åsikter men ge fan i att hoppa på andra! Så fort man går in på en hästblogg ser man inlägg som "travare duger inte" eller en kommentar som "men gud, du kan ju inte rida med bett din djurplågare". Om du inte gillar det hen gör så lämna bloggen å låt det vara!

Nu blev det mycket längre än jag tänkt mig å jag tror inte direkt världen förändras på grund av detta inlägg men iallafall. Var tvungen att skriva av mig. Tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0