vad har hänt sen sist?

Jag har jobbat 4 dagar, de 4 finaste dagarna den här sommaren... har varit helt underbart varm och jag älskar verkligen sommarvärmen. När alla andra klagar på hur varmt det är så trivs jag som bäst. Tyvärr jobbade jag de fina dagarna... Men har varit ledig nu fredag och lördag och de dagarna har varit lika fina så åkt till farmor båda dagarna för att bada och åka båt. Kan inte bli mycket bättre. :)

Igår red jag ut på Rambo, provade en ny väg och hamnade på en jättefin grusväg så där körde vi lite intervaller eftersom Rambo har äckligt dålig kondis så ska köra intervaller lite då och då så kanske han orkar mer efter ett tag. Juste, han var galet pigg till att börja med. Fick sitta och prata med honom hela tiden och ta förhållningar, ibland lyssnade han inte alls så då fick jag tyvärr ta tag rätt mycket i bettet å det gillas inte. Men lyssnar han inte så hade jag inte så myckct val, ville inte ha en häst som bara sprang iväg. Hur som, när han var lite tröttade provade vi galopp och vi fick våran första riktiga galopp igår. Var magiskt :D Det var kanske inte 100% ren galopp, men det var mer än bara med frambenen. Var kanske 90% galopp, var helt fantastiskt :D Å han skötte sig såå himla bra!!! Mycket stolt :)

Annars har det inte hänt jättemycket. Hade planerat att åka till farmor med min syster imorgon och bada men ska regna och åska imorgon så får se hur det blir med det. Hade planerat att bada alla mina lediga dagar och ta vara på den korta sommaren i sverige. Som sagt så får vi se hur det blir med det.

Snart ska vi äta och sen ska jag till Rambo. han fick gå ganska hårt igår och var jättesvettig när vi kom tillbaka till stallet så får se om det bara blir en promenad idag eller vad vi hittar på. Det visar sig :)

Kommentarer
Postat av: Tove

Fin blogg :)

2014-07-26 @ 19:18:29
URL: http://nodemareventing.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0