Dagarna som gått

Tisdag: Red Joejoe. Jag tycker egentligen inte riktigt att jag passar med honom då han är grymt känslig å jag vill gärna kunna hålla liiiite i hästen utan att backa den... Hur som så blev han faktiskt väldigt fin på framridningen. Sen hoppade vi hinder, 4 galoppsprång, hinder. I början kom vi på 4,5 språng. Fick länga honom lite å då kom vi på 4 bra. Sen efter ett tag kom vi på 4 små (han blir mer å mer taggad ju längre lektionen gick) xD Så då rev han en gång, kom igen och gjorde en ordentlig halvhalt mellan hindrena å då hann han hoppa upp sig. Hoppade 85 som högst. Hade gärna velat att hon höjde ännu lite till så det kanske va 95 åtminstone men jaja... Får väl nöja mig med 85 ;) Joejoe är en otroligt duktig häst som hoppar ALLT så då vill man ju liksom passa på att hoppa högt.

Onsdag: Gjorde teoriprovet för körkortet och klarade det. Nu hade jag bara uppkörningen kvar.

Sen efter det åkte jag till Rambo vilket är min kompis häst som jag tar hand om tre gånger i veckan (onsdagar, lördagar och söndagar) sen en vecka tillbaka. Han är en unghäst som bara blivit lite riden i skritt och trav så han ska ridas in. Var hur som där å skulle longera men blev mer tricksträning. Sen fick han gå ut och jag lunchfodrade. Satte mig utanför hans hage å åt frukost medan han lunchade och sen tog jag fram presseningen och gick in i hagen. Till en början trodde han den skulle äta upp honom så då höll jag den bara still (eller så still det gick, det blåste rätt mycket). Tillslut gick han över den trots att den blåste och lät, jag kunde hålla den emot och på honom. Han till och med åt på den. ;)

Torsdag: Körde upp och klarade det, fick alltså körkort denna dag. En otrolig lättad då jag tycker det tagit på kraftertna att ta körkort. Men nu har jag äntligen klarat det! :) Åkte (körde) till maxi när jag kom hem å käkade klass + beställde tårta. Sen skulle vi till en djuraffär men hittade inte dit (höhö). Sen åkte jag hem till Daniel i typ 20 minuter å hälsade på innan jag körde till stan för att hämta upp Malin. Sen åkte jag till stallet.

Där dressyrade jag på Pimpim. Vi var ute, var första gången för mig ute detta år och bland dom första gångerna för Pimpim så han var väldigt spänd och trippig. Efter ett tag slappnade han i alla fall av och tog lite längre steg. Ganska nöjd över passet i helhet.

Fredag: Var i skolan 8.30 - ca. 10. Sen åkte mamma och jag till ankorna och fotade lite (se bilderna i inlägg nedan). Åt även hamburagare på McDonalds. Sen åkte jag till stan för att träffa Daniel, han handlade lite. Vi blev klara rätt snart så åkte hem till honom ett tag innan det var dags att åka hem för att äta och se let´s dance.

Lördag: Idag åkte vi först och klippte Nemo, han blev såå fin :D Sen körde jag till Rambo och lunchfodrade. Eftersom dom smälde i närheten (ingen aning om vad eller varför dom smällde..) så fick Rambo gå in i stallet ett tag bort från blåst och sånt som gjorde honom ännu räddare. Ibörjan var han väldigt spänd i stallet också men sen slappnade han av. Började med att borsta honom och han fick även stå inne medan jag mockade också bara för att han skulle känna sig trygg. Han fick vila idag på grund av dåligt väder + smällarna så han fick gå ut i hagen igen och på en gång spände han sig jättemycket.. :( Hoppas det inte smäller imorgon när jag är där så vi kan träna lite.

Nyklipptna Nemo

Rambo idag som bara åt när jag skulle fota honom :/

Åt även tårta idag :D Dålig bild men va iaf blåbärstårta, var suuupergod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0