Mycket häst

Dressyr på Waldemar igår
Igår red jag två gånger i rad. Först dressyr på Waldemar. Det händer typ aldrig att jag rider honom och han har en väldigt fin häst så det är tråkigt. Hur som är jag väldigt glad att jag fick rida honom igår. Han blev fin efter typ 20 minuter. Lite ostadig i formen men det blev bättre å bättre. Själva övningen efter framridningen var att gå på 10 meters volter och ställa igenom i skritt. Sen fick man trava lite då å då när det kändes bra. Han blev otroligt fin i sidan å formen! Detta gjorde vi i båda varven. Sen gick vi på stora volter och galopperade lite. Här var han inte lika fin men jag är nöjd. I avtravningen var han jättefin å min ridlärare sa att han hade långt och fint steg. Mycket nöjd över detta pass i helhet.

Hoppning på Pimpim
Sen hoppade jag på Pimpim. Han var lite långsam i framridningen men eftersom han alltid blir piggare när man börjar hoppa så var det inget jag brydde mig om särskillt mycket. Vi började hoppa fram på ett kryss i trav. Jätteduktig häst. Sen galopperade vi runt på spåret och hoppade 2 hinder på vardera långsida. Jätteduktig häst nu också. Sen höjde hon och han hoppade fortfarande undarproblem. Sen bytte vi varv och nu började Pimpim bli taggad vilket gjorde att jag höll för mycket i handen (jag drog inte, men han är så känslig så det behövs inte mycket för att han ska reagera på det). Min ridlärare sa att jag låste honom och det tror jag också.. Detta gjorde att han började korva sig och stanna. Fick släppa i handen och då sprang han automatiskt fortare och "tog tag" i hindret och hoppade utan problem. Men innan den sista gången jag kom på (när han började stanna) så är jag hur nöjd som helst och jag hade verkligen glömt hur rolig han var!

Rambo idag
Idag så började jag med att longera honom för att han skulle få springa innan vi gick på promenad så jag inte behövde ha en häst som flög på mig av energi.. Han var dock inte pigg idag. Han fick hur som trava rätt mycket, ungefär 20 minuter trav sammanlagt. Sen blev det lite galopp med bockinslag också, alltid roligt att galoppera sa Rambo ;) Sen var det dags för promenaden. Han fick inte skritta av i longerlinan utan vi gick på en gång så han var lite anfådd till en början men det lugnade sig rätt fort. Han slappnade av stundtals och gick med långt huvud. Men det blåste så då och då var han tvungen att checka läget ;) Hästen verkade mycket nöjd när han fick gå ut i hagen! :) Imorgon blir det tömkörning och på söndag blir det ridning, eventuellt tvärtom men tror pappa skulle med på söndag å vill gärna ha film och bilder på när jag rider nu så man kan jämföra med lite senare. (btw, om ni inte märkt det så har jag skaffat en egen kategori till Rambo)

Bilder från idag, tyvärr har jag ingen bild på hur han såg ut förr i kroppen men kan lova att han tar sig, det går åt rätt håll. Nu ser han ju faktiskt bra ut, lite svankig men snart så. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0