Trött + planer för Rambo

Sovit väldigt dåligt den här veckan och igår natt som jag max 5 timmar och inatt sov jag inte heller mer än det så är riktigt trött nu. Väldigt skönt att ha en lugn söndag, skönt att Rambo kunde vila idag utan att påverkas på ett dåligt sätt (typ krypa ur skinnet). Var bara mocka och fixa påsar + att jag borstade honom och som jag skrev i inlägget under att jag satte på honom i typ 5 min.

Eftersom Rambos ägare är gravid och inte mår jättebra så ska jag ta hand om Rambo alla dagar förutom tisdagar och torsdagar (eftersom jag rider på upk då så jag inte hinner) ett tag framöver. Han kommer därför vila på tisdagar och torsdagar, hans ägare kommer att mocka och fixa i stallet dom dagarna. Veckoplaneringen för Rambo ser ut såhär:

Måndag: Promenad
Tisdag: Vila
Onsdag: Tömkörning
Torsdag: Vila
Fredag: Longering
Lördag: Rida
Söndag: Promenad/vila

+ träning med presenning, trickträning, mys och bus i hagen. Får väl se om planeringen håller, kommer såklart anpassa efter hur han känns också. Typ ge mer vila om han är trött eller motionera mer om han är pigg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0